Goedkope autoverzekering Familie auto verzekeren Autoverzekeringen
Hoeveel kun jij besparen?

Bereken eenvoudig wat jij kunt besparen op je autoverzekering. Vul je kenteken in, bereken je premie en maak de vergelijking!

 >   >  Wanneer wordt de schade vergoed als u WA verzekerd bent?

Hoe lang duurt het voor de schade vergoed wordt als u WA verzekerd bent?

Indien u WA verzekerd bent kan er alleen op basis van een verhaalsbijstanddekking een verhaalsactie worden opgestart. Als u geen verhaalsbijstand heeft kunnen wij uw schade helaas niet behandelen. Op onze internetsite vindt u een aantal formulieren, zoals een aansprakelijkheidsstelling en een afwijzing van aansprakelijkheid. Deze kunt u dan gebruiken om uw schade te verhalen cq af te wijzen.

Als u WA verzekerd bent en een verhaalsbijstanddekking heeft krijgt u de schade alleen vergoed als er een tegenpartij bij de schade betrokken is die aansprakelijkheid erkent. Als de tegenpartij aansprakelijk is zal uw verhaalsbijstandverzekeraar er alles aan om de schade voor u te verhalen.
De verzekeraar zal op basis van de verhaalsbijstanddekking de schade aan uw auto laten vaststellen door een onafhankelijk en erkend schade-expert als herstel van de schade boven het drempelbedrag, Euro 500,- uitkomt. Is de schade kleiner dan kunnen wij de verhaalsactie opstarten op basis van de ingezonden, originele, gespecificeerde reparatiebegroting of nota.


Indien van toepassing, zal de expert op de door u opgegeven datum de schade opnemen bij de door u geselecteerde reparateur.


Bij volledige en snelle medewerking van de (verzekeraar van de) tegenpartij, kunnen wij uw schade snel verhalen. In sommige gevallen duurt dit langer, omdat of de tegenpartij niet de snelle medewerking verleent waar wij in uw belang om vragen, of omdat er nog een proces-verbaal of aanvullende informatie moet worden opgevraagd. Ook kan het zijn dat de tegenpartij zijn aansprakelijkheid niet direct erkend. In die gevallen duurt het langer voordat uw schade afgehandeld wordt. De verzekeraar houdt u uiteraard steeds schriftelijk op de hoogte van alle relevante ontwikkelingen in uw schadedossier.

U kunt de behandeling van uw schade bespoedigen door snel en compleet alle gevraagde formulieren en informatie aan ons toe te sturen en per omgaande te reageren op onze eventuele verzoeken voor aanvullende informatie.

< terug