Consument wil meer dienstverlening buiten kantoortijd

29 augustus 2006

Na vijven voor een dichte deur staan, daar heeft driekwart van de Nederlanders een hekel aan. Zij willen dat dienstverleners ruimere openingstijden gaan hanteren. Dat blijkt uit een enquête in opdracht van het RTL Nieuws.

Vooral wenselijk voor diensten van overheid en gemeente

Het gaat dan vooral om diensten van de overheid zoals het gemeenteloket en de belastingdienst, maar ook om dienstverlenende bedrijven als banken en installateurs. Sommige postkantoren en banken experimenteren al met verruimde openingstijden, maar de consument vindt dat nog niet genoeg.

Ook buiten kantoortijden behoefte aan hulp

Van de Nederlanders vindt 46 procent het vooral vervelend dat ze na vijf uur bij veel dienstverleners niet meer terechtkunnen. Driekwart van de Nederlanders vindt dat zij buiten de reguliere kantoortijden en in het weekend nog steeds geholpen moeten worden.

Bereken je voordeel:
Postcode
Huisnr
Toevoeging
Geboortedatum
Kamer van Koophandel 02073737 AFM Wft vergunning 12011322 KiFiD Aangesloten bij het KiFiD
Netpolis.nl maakt gebruik van cookies

Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste ervaring? Kies dan voor alle cookies. Meer informatie vind je in onze cookie policy.