Veelgestelde vragen Motorverzekering

Netpolis biedt je ondersteuning bij het afsluiten van je motorverzekering. In deze rubriek hebben wij de meest voorkomende vragen en antwoorden voor je op een rij gezet. Voor overige vragen kun je altijd contact met ons opnemen.

Algemeen

  • Hoe kan ik een motorverzekering bij Netpolis aanvragen?

    Een motorverzekering aanvragen is zeer eenvoudig en snel geregeld. Vul de gevraagde gegevens in en je ontvangt online een offerte. Je ziet direct hoe groot je voordeel is. Je kunt daarna direct voorlopige dekking aanvragen. De verzekering gaat dan na voorlopige acceptatie meteen in.

    Net als het aanvragen van de offerte gaat de aanvraag van de verzekering volledig digitaal. Je kunt zelfs kiezen voor het ontvangen van een volledig digitale polis. Deze wordt dan per email toegezonden.

    Netpolis kan helaas geen aanvragen via post of email in behandeling nemen. Je ontvangt uw polis zo spoedig mogelijk, na beoordeling en goedkeuring van de aanvraag door de verzekeraar.

  • Wat is het verschil tussen Diefstal dekking, Aanrijding- en Plusdekking?

    Diefstaldekking dekt niet alleen schade veroorzaakt door diefstal maar ook schade door brand, storm, natuurramp en hagelschade. Ook is motorkleding tot een bepaald bedrag meeverzekerd. Aanrijdingdekking kan alleen gesloten worden in combinatie met Diefstal. Naast bovengenoemde risico's zijn dan ook de zelf veroorzaakte schades gedekt, bijvoorbeeld als je met de motor ten val komt. Een uitgebreid overzicht van de motorverzekering dekkingen vind je hier.

  • Welke kortingen kan ik op een motorverzekering krijgen?

    Op de premie voor de motorverzekering kun je verschillende kortingen krijgen, hieronder een overzicht van de belangrijkste:

    • Een no-claimkorting
    • Winterstopkorting tussen de 10% en 20%
    • Een regiokorting afhankelijk van je regio

    Meer weten? Wil je weten hoeveel je kunt besparen op je motorverzekering? Bij Netpolis kun je een gratis offerte motorverzekering aanvragen.

  • Wat doe ik met de motorverzekering als ik mijn motor heb verkocht?

    Bij verkoop van de motor heb je twee mogelijkheden met betrekking tot de verzekering: je kunt de polis definitief beëindigen (royeren) of opschorten.

    1. Royeren (definitief beëindigen)
      Je kunt ons hiertoe een kopie van het vrijwaringsbewijs toesturen, onder vermelding van het polisnummer. Als je hierbij aangeeft dat je de polis wilt royeren, dan vervalt de polis en wordt deze definitief beëindigd.

      Bij een royement wordt premierestitutie voor eventueel teveel betaalde premie verleend. De verzekeraar brengt hiervoor wel royementskosten in rekening.
      .
    2. Opschorten van de verzekering
      Je kunt ons hiertoe een kopie van het vrijwaringsbewijs toesturen, onder vermelding van het polisnummer, en de mededeling dat je de polis wilt opschorten.

      Bij opschorting wordt de polis tijdelijk stopgezet, en kun je wanneer je weer een andere motor koopt deze doorgeven zonder weer een nieuwe aanvraag te doen. De nieuwe motor kun je te zijner tijd doorgeven via het mutatieformulier op onze internetsite.

      Voor een opschorting worden door de verzekeraar geen kosten berekend. De eventueel teveel betaalde premie wordt gereserveerd voor de volgende motor die je op de polis verzekerd, er wordt dus geen premierestitutie uitbetaald.
Bereken je motorpremie:
Postcode
Huisnr
Toevoeging
Geboortedatum
Kamer van Koophandel 02073737 AFM Wft vergunning 12011322 KiFiD Aangesloten bij het KiFiD
Netpolis.nl maakt gebruik van cookies

Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste ervaring? Kies dan voor alle cookies. Meer informatie vind je in onze cookie policy.